SOBÓTKA
Atrakcje turystyczne
Masyw Ślęży - Trasy rowerowe

Szlaki górskie rowerowe

Trasa oznakowana kolorem niebieskim - górska.

Biegnie z Przełęczy pod Wieżycą w lewo, wokół Stolnej Góry, obok źródła Joanny, do Rozdroża Holteia, dalej w dół do Przełęczy Tąpadła. Stąd pieszym szlakiem czarnym do drogi asfaltowej gdzie po ok. 600 m skręca w prawo w drogę leśną do Bialskiego Rozdroża objeżdża Ślężę wokół, poprzez Przełęcz Dębową do szczytu Wieżycy i trawersem w lewo do szlaku czarnego i do miejsca startu. Oznakowanie w terenie jest bardzo dobre. Długość trasy 16 km.

Przełęcz pod Wieżycą    Rozdroże Holteia    Przełęcz Tąpadła

czas: -
- kierujemy się w lewo na pieszy "okólny" szlak czarny biegnący na Przełęcz Tąpadła, który bardzo krótko pokrywa się z trasą rowerową.
   czas: 33 min
- długi bardzo nieprzyjazny zjazd kamienistą drogą z Rozdroża Holteia na Przełęczy Tąpadła.
   czas: 42 min
- nieprzyjemny zjazd z Przełęczy Tąpadła do szosy asfaltowej po dużych kamieniach.

- kapliczka przy skrzyżowaniu trasy rowerowej z pieszym szlakiem czerwonym biegnącym z Sobótki na Ślężę (czas: 4 min).

- trasa rowerowa łączy się na krótko z drogą asfaltową biegnącą z Przełęczy Tąpadła do Sadów (czas: 48 min).

- źródło Joanny, trasa rowerowa powraca na pieszy szlak czarny (czas: 16 min).

- Kwarcowa Góra (czas: 55 min).

Bialskie Rozdroże    Plasterki    Wieżyca

czas: 1 h 10 min    czas: 1 h 20 min
- skrzyżowanie z pieszym szlakiem czerwonym i żółtym biegnącym z Sobótki na Ślężę.
   czas: 1 h 25 min

Przełęcz pod Wieżycą

1 h 30 min
- wracamy do miejsca w którym szlak rowerowy ma początek.

Trasa oznakowana kolorem pomarańczowym - spacerowa.

Trasa wycieczki poprowadzonej pn.-zach. stokami Ślęży jest nietrudna. Wiedzie szerokimi drogami, w sporej części po poziomnicy. Zjazdy są łatwe, a podjazdy niewielkie. Oznakowanie w terenie jest bardzo dobre. Rozpoczyna się na Przełęczy pod Wieżycą (Kamienne Siodło), biegnie w kierunku Sadów, stąd powraca do Sobótki (Przełęcz pod Wieżycą). Długość trasy 11 km.

Przełęcz pod Wieżycą    Sady    Przełęcz pod Wieżycą

czas: -
- kierujemy się w prawo na pieszy "okólny" szlak czarny biegnący na Przełęcz Tąpadła, który początkowo pokrywa się z trasą rowerową.
   czas: 23 min
- przecięcie trasy rowerowej z pieszym szlakiem zielonym ciągnącym się ze Strzelec Świdnickich na Przełęcz Tąpadła oraz powrót na szlak "okólny" czarny biegnący na Przełęcz pod Wieżycą.
  czas: 45 min
- wracamy do miejsca w którym szlak rowerowy ma początek.

- skrzyżowanie szlaku rowerowego z pieszym szlakiem niebieskim biegnącym z Sobótki Zachodniej na Ślężę (czas: 11 min).

- skrzyżowanie trasy rowerowej z pieszym szlakiem niebieskim. Kierujemy się na lewo na szlak niebieski, który biegnie do Sobótki Zachodniej. Następnie ze szlaku niebieskiego skręcamy w prawo (czas: 35 min).

POGODA

LOKALIZACJA

KONTAKT
wojciech.kot.pl@gmail.com
Strona istnieje od 2003-07-06. Created by Wojciech Kot.
Prawa autorskie © 2003 - 2018 www.sleza.sobotka.net. Wszelkie prawa zastrzeżone.